Terrein LJ

Hier kan je verslag doen (met foto’s) van de totale restauratie van je LJ80, of een gedeelte daarvan. Vragen stellen kan natuurlijk ook.

Moderators: Offroadrunner, suzfan

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8007
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: Terrein LJ

Bericht door Frankenstein » 16 dec 2008 00:33

Hoe een project kan veranderen! Ben heel benieuwd naar het resultaat.
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9663
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: Terrein LJ

Bericht door Offroadrunner » 16 dec 2008 20:06

Moet je ff naar Marrocco, daar heb ik die dingen bij bosjes gezien :wink:
Groeten / Gruß / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany ( ͡° ͜ʖ ͡°)
1 3
├┼╕
2 4 R

Gebruikersavatar
lj80Robbie
Berichten: 3232
Lid geworden op: 10 mei 2007 17:13
Kenteken: 98-XRL-2
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 19 feb 1982
Locatie: Zutphen

Re: Terrein LJ

Bericht door lj80Robbie » 16 dec 2008 23:19

hier dit was ook zo n project ,maar nu met een lj zou leuk zijn,
foto stond bij henry van gorkum op de site,
Bijlagen
looooongwheelbase.jpg

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9663
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: Terrein LJ

Bericht door Offroadrunner » 16 dec 2008 23:26

Ik weet toevallig welke foto je bedoeld, maar ik zie enkel een wit kruisje... :?
Groeten / Gruß / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany ( ͡° ͜ʖ ͡°)
1 3
├┼╕
2 4 R

Gebruikersavatar
lj80Robbie
Berichten: 3232
Lid geworden op: 10 mei 2007 17:13
Kenteken: 98-XRL-2
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 19 feb 1982
Locatie: Zutphen

Re: Terrein LJ

Bericht door lj80Robbie » 16 dec 2008 23:29

kan ook mooi zijn
nog meer mensen met witte kruis,

Gebruikersavatar
Pike
Berichten: 1334
Lid geworden op: 11 jun 2007 23:37
Bouwjaar: 13 mei 1982
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Terrein LJ

Bericht door Pike » 18 dec 2008 20:22

Ik ben inmiddels op het juiste spoor voor de pick up bak.
Kan uit 2 kiezen.
Een complete Hijet pick up bak met kiepinstallatie.
Errug gaaf, maar ook bewerkelijk!

Daarnaast een complete Hijet met vaste bak.
De staat van de laatste is aanzienlijk beter.

Hier een foto ter illustratie
hijet1.jpg
Daarnaast vroeg ik me af of ik de achterwand van de hijet op een of andere manier nog in de body van de V kon krijgen.
Het geheel lijkt dan meer op een pick up cabine.
hijet.jpg
Never argue with stupid people.
They will only drag you down to their level and then beat you with experience!

Gebruikersavatar
Pike
Berichten: 1334
Lid geworden op: 11 jun 2007 23:37
Bouwjaar: 13 mei 1982
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Terrein LJ

Bericht door Pike » 20 dec 2008 14:23

Ik heb nu lekker 2 weken vakantie (wel strak volgepland natuurlijk :wink: ).

Maandag ga ik naar een pick up bak kijken die compleet is met keepmechanisme.
Dat wordt een gepuzzel, maar het zal wel gaaf zijn als dat overgebouwd kan worden.
Zal wel een of ander hydraulisch systeem zijn??
Ik heb al gezien dat het op een apart raamwerk staat dat op het chassis is gemonteerd.

Uiteraard volstrekt zinloos, maar wel leuk :mrgreen: !
Never argue with stupid people.
They will only drag you down to their level and then beat you with experience!

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9663
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: Terrein LJ

Bericht door Offroadrunner » 20 dec 2008 14:44

Zo'n kiepsysteem breng ook gewicht met zich mee hé, vergis je niet wat dat zal wegen totaal! Apart subframe over je chassis en dan de pomp en de cilinder met reservoir voor hydraulische olie... Het gaat allemaal ten koste van de terreineigenschappen :wink:
Maar ik zal de laatste zijn die zou ontkennen dat het wel heel leuk en apart is :mrgreen:
Groeten / Gruß / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany ( ͡° ͜ʖ ͡°)
1 3
├┼╕
2 4 R

Gebruikersavatar
Pike
Berichten: 1334
Lid geworden op: 11 jun 2007 23:37
Bouwjaar: 13 mei 1982
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Terrein LJ

Bericht door Pike » 20 dec 2008 15:10

Offroadrunner schreef:Zo'n kiepsysteem breng ook gewicht met zich mee hé, vergis je niet wat dat zal wegen totaal! Apart subframe over je chassis en dan de pomp en de cilinder met reservoir voor hydraulische olie... Het gaat allemaal ten koste van de terreineigenschappen :wink:
Maar ik zal de laatste zijn die zou ontkennen dat het wel heel leuk en apart is :mrgreen:
Ach nee joh, dat compenseren we wel weer met 'MORE POWER' :lol: .
Iets zwaarder betekent meer grip :wink:!

Misschien moet ik wel een vette V8 voorin gooien als tegengewicht voor als de bak omhaag staat :mrgreen: !
Never argue with stupid people.
They will only drag you down to their level and then beat you with experience!

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9663
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: Terrein LJ

Bericht door Offroadrunner » 20 dec 2008 15:28

Haha, jij wilt met de bak omhoog nog steeds 100+ km/h kunnen rijden... tegen de wind in, en door het terrein :mrgreen: :lol:
Groeten / Gruß / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany ( ͡° ͜ʖ ͡°)
1 3
├┼╕
2 4 R

Gebruikersavatar
Pike
Berichten: 1334
Lid geworden op: 11 jun 2007 23:37
Bouwjaar: 13 mei 1982
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Terrein LJ

Bericht door Pike » 20 dec 2008 15:41

Offroadrunner schreef:Haha, jij wilt met de bak omhoog nog steeds 100+ km/h kunnen rijden... tegen de wind in, en door het terrein :mrgreen: :lol:
Dat filmpje zou op youtube goed scoren!
Never argue with stupid people.
They will only drag you down to their level and then beat you with experience!

Gebruikersavatar
Pike
Berichten: 1334
Lid geworden op: 11 jun 2007 23:37
Bouwjaar: 13 mei 1982
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Terrein LJ

Bericht door Pike » 20 dec 2008 16:06

critter3qg6.jpg
Deze is volgems mij al op basis van een LWB chassis.
Als ik hier de bak achter denk, is het chassis te kort.
Of zie ik dat verkeerd?

SUZUKI PURISTEN: SLUIT NU UW OGEN!

Wat nou als ik als basis een Range Rover Chassis gebruik?
Kan ik gelijk de V8 laten zitten :lol: !
Daarnaast gelijk paraboolvering!

Op papier is het dan geen Suzuki meer, maar qua uiterlijk wel.
Never argue with stupid people.
They will only drag you down to their level and then beat you with experience!

Gebruikersavatar
suzfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2713
Lid geworden op: 09 mei 2007 12:07
Kenteken: HK-04-TG
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 jan 1982
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: Terrein LJ

Bericht door suzfan » 20 dec 2008 16:13

denk je niet dat het heel lastig is om zo'n combinatie op kenteken te krijgen
Roest?? NEE, HIJ IS VAN POLYESTER !!!!

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9663
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: Terrein LJ

Bericht door Offroadrunner » 20 dec 2008 16:13

Voor een dikke V8 heb je idd wel een steviger chassis nodig als dat van een Suzuki!
En wat betreft de lengte... op zich zou het wel kunnen, moet je alleen de cabine iets korter maken als die op de foto, da´s eigenlijk meer een 1,5 cabs uitvoering :wink: Je houd dan geen achterzijruitje meer over... en da´s weer meer persoonlijk. Waarschijnlijk houdt je dan wel te weinig ruimte over in de cabine als je wat langer bent en de stoel meer naar achteren wilt zetten, maar volgens mij ben jij niet één van de langsten. :mrgreen:
Groeten / Gruß / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany ( ͡° ͜ʖ ͡°)
1 3
├┼╕
2 4 R

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9663
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: Terrein LJ

Bericht door Offroadrunner » 20 dec 2008 16:14

suzfan schreef:denk je niet dat het heel lastig is om zo'n combinatie op kenteken te krijgen
Niet moeilijker als welke andere suggestie dan ook, het maakt tenslotte niet uit wat voor carrosserie er op het chassis staat... Een mini/ body op een SJ chassis is ook vaker gedaan
Groeten / Gruß / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany ( ͡° ͜ʖ ͡°)
1 3
├┼╕
2 4 R

Plaats reactie