De "smurf" restaratie

Hier kan je verslag doen (met foto’s) van de totale restauratie van je LJ80, of een gedeelte daarvan. Vragen stellen kan natuurlijk ook.

Moderators: Offroadrunner, suzfan

Spikie
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 mei 2010 20:16
Kenteken: HH-04-BF
Bouwjaar: 20 okt 1981

De "smurf" restaratie

Bericht door Spikie » 26 aug 2012 20:26

Zo net terug van Slowkije waar we de Smurf hebben achter gelaten in zijn beaty centrum.
Zijn gaan hem daar weer mooi maken.
Ze gaan hem van top tot teen restaurenen, de body er compleet afhalen en alles nakijken, opnieuw tytileren. spuiten (olie gedragen) en motor wordt technies nagekeken , inc. de remmen.
De reparateurs zullen foto's mailen om de voderingen te laten zien, die ik hier weer op kan zetten.
al met al ik krijg als het goed is weer een "nieuwe"mooie autotje terug waar ik en mijn vrouw nog veel plezier ik zullen hebben.

Fotos zal ik hier online zetten zodra ik ze binnen krijg.

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8007
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: De "smurf" restaratie

Bericht door Frankenstein » 26 aug 2012 21:57

Ben heel benieuwd naar het resultaat en de kosten (als we dat mogen weten natuurlijk :wink: )
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Spikie
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 mei 2010 20:16
Kenteken: HH-04-BF
Bouwjaar: 20 okt 1981

Re: De "smurf" restaratie

Bericht door Spikie » 26 aug 2012 22:05

laswerk zal rond de 1000 euro zijn elc. plaatwerk spuiten +/- 900.- euro er komen dan allen nog kosten bij voor de motor, nieuwe banden en opnieuw bekleden binnen werk.

Als iemand nog adres voor goedkoop, maar goede plaatwerk heeft en voor andere onderdelen hou ik mij aanbevolen.

Spikie
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 mei 2010 20:16
Kenteken: HH-04-BF
Bouwjaar: 20 okt 1981

Re: De "smurf" restaratie

Bericht door Spikie » 11 okt 2012 21:01

Zo ik heb de eerste foto's binnen van de roesteratie, en die zien er veel beloofend uit.
Wat is er tot zover gebeurdt.
de body is helemaal leeg gehaald en van de rest gescheiden.
Alle "plekken" zijn verwijderdt en worden opnieuw gemaakt met de hand.
voor zover ik heb begrepen gaat de boddy onder de douch ( zandstraalen).
Waarna alles opnieuw nageken wordt en indien nodig gemaak.

Ik zal eens kijken of ik een paar foto's bij kan plaatsen.

Tot zover de berichtgeving.

Ik krijg de link hier niet werkend, even knippen en plakken dan kom je er ook.

https://picasaweb.google.com/etienneg5/ ... directlink
Laatst gewijzigd door Spikie op 12 nov 2012 20:36, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9663
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: De "smurf" restaratie

Bericht door Offroadrunner » 11 okt 2012 21:24

:facebook
't Wordt straks nog mooi met al die gerestaureerde LJ's op de Nederlandse wegen! :mrgreen:
Groeten / Gruß / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany ( ͡° ͜ʖ ͡°)
1 3
├┼╕
2 4 R

Spikie
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 mei 2010 20:16
Kenteken: HH-04-BF
Bouwjaar: 20 okt 1981

Re: De "smurf" restaratie

Bericht door Spikie » 05 nov 2012 21:27

Even een update,

De metaalberwerker heeft de wagen weer terug gekregen van de "zand" straler
(gewoon in de buitenlucht gedaan, hihi).

Het is mooi om het gezandstraald te zien, na het zandstralen is er een coating er over gegaan tegen het roeste.

Wat gaat er nu gebreuren.
de plaatwerker kan nu alle slecht stukken goed zien, ( er waren er bij gekomen naar het stralen :D ) en deze gaat hij nu ook verwijderen.
De stukken die hi niet kan maken gaat hij bestellen ( als hij dat al niet gedaan heeft) en worden dan weer opnieuw er ingezet (volgens mij gepuntlast).

Als dat klaar is wordt de wagen gespoten ( smurfven blauw), en daarna weer in elkaar gezet.

het onderstel wordt ook nageken behandeld tegen roest
ik zal de fotos die ik heb ontvangen weer bij de link zetten.
Als je denkt dat de fotos waazig zijn , dan klopt dat ook heb ze zo gekregen.
sorry. :D :D
ik ben nog op zoek naar onderdelen, nu ben ik opzoek naar metaal plaatje met daar tussen een stuk rubber en weer een metaal plaatje, dit moet volgens mijn de chassi en de carosorie bij elkaar houden
Heeft iemand een idee waar ik deze kan bestellen, mijn gebruikelijke leveracier in duitsland heeft het niet en ik weet ook niet hoe je zo iets noemt.

wie kan mij helpen.

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8007
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: De "smurf" restaratie

Bericht door Frankenstein » 05 nov 2012 21:41

Die rubber dingen die jij bedoelt klinken wel heel erg als de ophangrubbers van de uitlaat. Je hebt 2 korte en 1 lange nodig maar 1 maat kan ook. De carrosserie staat gewoon op vierkante stukjes rubber, daar zit geen metaal omheen.
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9663
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: De "smurf" restaratie

Bericht door Offroadrunner » 05 nov 2012 21:42

Goed bericht, er zit schot in de zaak! :mrgreen: :facebook

Als je de rubbers bedoeld tussen chassis en carrosserie, dat zijn gewoon plakken rubber met nylon draad erin geweven. Zit geen metalen plaatjes onder en boven, is alleen die rubberen plak van ongeveer 1 cm dik en/of ongeveer 5 mm dik. Op verschillende punten kan een verschillende dikte zitten om spanningen te voorkomen. Een aantal blokken ligt gewoon los tussen body en chassis, en een aantal zitten de bouten doorheen waarmee de body aan het chassis vast zit.

Mocht je deze rubbers niet bedoelen, dan graag even een iets duidelijkere omschrijving van hetgeen je wel bedoeld. :wink:
Groeten / Gruß / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany ( ͡° ͜ʖ ͡°)
1 3
├┼╕
2 4 R

Spikie
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 mei 2010 20:16
Kenteken: HH-04-BF
Bouwjaar: 20 okt 1981

Re: De "smurf" restaratie

Bericht door Spikie » 05 nov 2012 21:55

Heb er een foto van gevonden :D

Waar dient deze voor en hoeveel zitter er op?
Het si erg lastig om te communiseren, zij spreken alleen Slowaaks :D en ik niet :lol:
Bijlagen
imagesCAEDDB3O.jpg
(2.87 KiB) 2187 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Spikie op 05 nov 2012 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
lj80Robbie
Berichten: 3232
Lid geworden op: 10 mei 2007 17:13
Kenteken: 98-XRL-2
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 19 feb 1982
Locatie: Zutphen

Re: De "smurf" restaratie

Bericht door lj80Robbie » 05 nov 2012 22:13

Spikie schreef:Heb er een foto van gevonden :D

Hwaar dient deze voor en hoeveel zitter er op?
Het si erg lastig om te communiseren, zij spreken alleen Slowaaks :D en ik niet :lol:

zo te zien is die van de tussenbak of schakelbak de ophanging ervan
zitten er 2 op

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9663
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: De "smurf" restaratie

Bericht door Offroadrunner » 05 nov 2012 22:24

Die heb je in 2 varianten, lange en korte.
De lange heb je er 4 van nodig, die zijn voor je tussenbak. De korte heb je er 2 van nodig en die zijn voor je versnellingsbak.

Mocht ik het onverhoopt hebben omgedraaid (de lange en korte) dan verbeterd iemand mij hier vast wel :mrgreen: :mrgreen:
Groeten / Gruß / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany ( ͡° ͜ʖ ͡°)
1 3
├┼╕
2 4 R

Spikie
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 mei 2010 20:16
Kenteken: HH-04-BF
Bouwjaar: 20 okt 1981

Re: De "smurf" restaratie

Bericht door Spikie » 05 nov 2012 22:29

Zal eens in de mail gaan kruipen en het ze gaan vragen wat ze willen hebben. :D

Als hij ze nodig heeft, weet iemand een adres waar ik ze kan halen/bestellen?

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8007
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: De "smurf" restaratie

Bericht door Frankenstein » 05 nov 2012 22:49

Ik zie er een klein puntje opzitten en die zit op de rubbers van de tussenbak. Daar heb je er dus 4 van nodig. Ik zou trouwens de 2 van de versnellingsbak gelijk vervangen. Het rubber wil nog wel eens van het metaal loskomen als het rubber oud wordt en om deze rubbers te vervangen moet de hele motor en versnellingsbak uit de auto.
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Spikie
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 mei 2010 20:16
Kenteken: HH-04-BF
Bouwjaar: 20 okt 1981

Re: De "smurf" restaratie

Bericht door Spikie » 12 nov 2012 20:37

Zo, het heeft even geduurdt maar er staan weer een paar foto's er bij


:D Hierbij de link

https://picasaweb.google.com/etienneg5/ ... directlink

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9663
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: De "smurf" restaratie

Bericht door Offroadrunner » 12 nov 2012 21:10

Spikie schreef:Zo, het heeft even geduurdt maar er staan weer een paar foto's er bij


:D Hierbij de link

https://picasaweb.google.com/etienneg5/ ... directlink
Volgens mij krijg jij straks weer een hele puike LJ80 retour! :facebook
Groeten / Gruß / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany ( ͡° ͜ʖ ͡°)
1 3
├┼╕
2 4 R

Plaats reactie