Hoe plaats ik foto's op het forum?

Algemene zaken, huisregels, mededelingen, tips, op- en aanmerkingen voor het gebruik van Suzuki-LJ80 en zaken die alle Suzuki-LJ80 gebruikers betreffen.

Moderators: Offroadrunner, suzfan

Plaats reactie
Offroadrunner
Beheerder
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Contacteer:

Hoe plaats ik foto's op het forum?

Bericht door Offroadrunner » 10 mei 2007 19:20

Middels BB-codering is het mogelijk afbeeldingen bij je postings te plaatsen. Watte?!

Je kunt door de link/URL van een online plaatje tussen de [img]&[/img] te zetten een plaatje plaatsen. Het geheel ziet er dan zo uit:

Code: Selecteer alles

[img]http://www.suzuki-LJ80.nl/plaatje.jpg[/img]
Voor lokale afbeeldingen betekent dat dat je deze eerst zal moeten 'uploaden' alvorens je ze kunt plaatsen. Een veel gebruikte en vriendelijk tool hiervoor is www.imageshack.us.

Gelieve geen foto's te plaatsen die groter zijn dan 500 pixels breed!
Laatst gewijzigd door Offroadrunner op 16 jun 2007 17:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten / Gruß / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany ( ͡° ͜ʖ ͡°)
1 3
├┼╕
2 4 R

suzfan
Site Admin
Site Admin
Kenteken: HK-04-TG
Bouwjaar: 18 jan 1982
Contacteer:

het kan ook anders

Bericht door suzfan » 11 mei 2007 09:22

Op dit forum is het ook mogelijk een foto of ander bestand als attachment toe te voegen.

soort files:
ace gtar gz rar tar zip
ai doc dot pdf ppt ps xls
gif jpeg jpg png tga tif

Als de foto's groter zijn dan 500x500 pixels wordt hij automatisch kleiner gemaakt. Als je klikt op de foto klikt kan je hem in origineel formaat downloaden.
Roest?? NEE, HIJ IS VAN POLYESTER !!!!

Suzie Q

Bericht door Suzie Q » 11 mei 2007 21:50

Manne, het gaat over het plaatsen van foto's maar waar hebben jullie het in godsnaam over?hoe?doe zus en doe zo? Ik ben een leek op dat gebied maar voor mij is dat algebra!
Graag gewoon in 't hollands, basisschool 4 nivo svp!

groet, ruud

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner » 11 mei 2007 22:14

Om foto's naar het forum te uploaden moeten deze (meestal) eerst worden verkleind. Dat kan met een fotobewerkingsprogramma als Paint, Photoshop, of Paint Shop Pro. Die eerste zit standaard op iedere pc, de andere 2 zijn dat niet.
Wat je ook kunt doen is een online tool gebruiken als http://www.resizepic.com
Om een foto op het forum te laten zien is een afmeeting van 640 x 480 pixels groot genoeg.

Ga als volgt te werk:
-Ga naar de website http://www.resizepic.com/
-In het scherm dat je te zien krijgt kan je via de 'bladeren' knop een foto opzoeken op je eigen computer. Zoek de foto die je wilt plaatsen op het forum.
-Vul dan bij 'Width' het getal 640 in, en bij 'Hight' het getal 460.
-Klik dan op de 'Resize Image' button.
-Op het scherm dat je nu ziet zie je als eerste de verkleinde foto, en daaronder de originele foto. Daartussenin staat 'Download (or right-click and Save Picture)'.
-Ga met je muis op de verkleinde (bovenste) foto staan en klik met je rechtermuisknop.
-Klik dan op 'Afbeelding opslaan als...'
-Plaats de foto in een voor jou logische map. De verkleinde foto staat nu op je eigen computer

Dat was stap 1, we gaan nu de foto op het forum plaatsen.

-Klik als je een reactie wilt plaatsen op de 'Antwoord' knop onder aan de pagina.

Afbeelding

-In het tekstvak kan je de tekst kwijt die je wilt plaatsen, daaronder zit een apart gedeelte om je foto te uploaden.
-Klik in dat aparte gedeelte op de 'Bladeren' knop.

Afbeelding

-Ga nu op zoek naar de map waar je daarstraks de foto hebt geplaatst, en dubbelklik op de foto.

Afbeelding

-Je kunt nu in het tekstvak daaronder evt. nog een tekst bijvoegen, dit hoeft niet!
-Klik dan op de 'Voeg bestand toe' knop. Je krijgt nu een voorbeeld te zien van hoe je bericht geplaatst wordt.
-Als laatste nog even op de 'Bevestigen' knop klikken en je bericht wordt geplaatst.

Hopelijk is het nu voor iedereen duidelijk. Als er nog vragen zijn dan horen we het wel weer... :mrgreen:
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
1 3
├┼╕
2 4 R

SWuzuki

Bericht door SWuzuki » 12 mei 2007 19:26

De ellende is elkaar keer dat ik grote foto's heb. Ik wil ze graag plaatsen maar heb geen idee hoe ik ze verklein e.d.

Jullie hebben vast een oplossing :?
Suzuki LJ80, a way of life.

Afbeelding

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner » 12 mei 2007 19:30

starter schreef:De ellende is elkaar keer dat ik grote foto's heb. Ik wil ze graag plaatsen maar heb geen idee hoe ik ze verklein e.d.

Jullie hebben vast een oplossing :?
Dat zou je het best kunnen doen met een fotobewerkingsprogramma als bijv. Photoshop, of Paint Shop Pro. Maar die moet je dan wel op je pc hebben staan. Ik heb geen ervaring met evt. online programma's (als die er al zijn).
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
1 3
├┼╕
2 4 R

suzfan
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door suzfan » 12 mei 2007 21:04

microsoft heeft in het powerpack een handig programmatje zitten als dat instaleert kan je rechts klikken op een foto en resize. Zal de link even op zoeken
Laatst gewijzigd door suzfan op 13 mei 2007 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.

suzfan
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door suzfan » 13 mei 2007 11:02

Dit is het resize programmaatje even uitpakken en instaleren.

dan rechts klikken op de afbeelding en verkleinen maar:

het is een programmaatje van microsoft, dus veilig!?
Bijlagen
ImageResizerPowertoySetup.zip
(210.68 KiB) 127 keer gedownload

bobbie

Bericht door bobbie » 30 mei 2007 22:29

kan nog makkelijker foto's eerst naar je eigen hotmail sturen. je hebt dan n.l keuze van formaat . Doe het altijd zo niks geen gedoe. Zo klaar. :P

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Re: Hoe foto's te posten?

Bericht door Offroadrunner » 11 okt 2008 17:08

Omdat er zo nu en dan nog steeds vragen komen hoe men het beste foto's kan plaatsen op het forum hier nog een keer een uitleg.
Om foto's naar het forum te uploaden moeten deze (meestal) eerst worden verkleind. Dat kan met een fotobewerkingsprogramma als Paint, Photoshop, of Paint Shop Pro. Die eerste zit standaard op iedere pc, de andere 2 zijn dat niet.
Wat je ook kunt doen is een online tool gebruiken als http://www.resizepic.com
Om een foto op het forum te laten zien is een afmeeting van 640 x 480 pixels groot genoeg.

Ga als volgt te werk:
-Ga naar de website http://www.resizepic.com/
-In het scherm dat je te zien krijgt kan je via de 'bladeren' knop een foto opzoeken op je eigen computer. Zoek de foto die je wilt plaatsen op het forum.
-Vul dan bij 'Width' het getal 640 in, en bij 'Hight' het getal 460.
-Klik dan op de 'Resize Image' button.
-Op het scherm dat je nu ziet zie je als eerste de verkleinde foto, en daaronder de originele foto. Daartussenin staat 'Download (or right-click and Save Picture)'.
-Ga met je muis op de verkleinde (bovenste) foto staan en klik met je rechtermuisknop.
-Klik dan op 'Afbeelding opslaan als...'
-Plaats de foto in een voor jou logische map. De verkleinde foto staat nu op je eigen computer

Dat was stap 1, we gaan nu de foto op het forum plaatsen.

-Klik als je een reactie wilt plaatsen op de 'Antwoord' knop onder aan de pagina.
-In het tekstvak kan je de tekst kwijt die je wilt plaatsen, daaronder zit een apart gedeelte om je foto te uploaden.
-Klik in dat aparte gedeelte op de 'Bladeren' knop.
-Ga nu op zoek naar de map waar je daarstraks de foto hebt geplaatst, en dubbelklik op de foto.
-Je kunt nu in het tekstvak daaronder evt. nog een tekst bijvoegen, dit hoeft niet!
-Klik dan op de 'Voeg bestand toe' knop. Je krijgt nu een voorbeeld te zien van hoe je bericht geplaatst wordt.
-Als laatste nog even op de 'Bevestigen' knop klikken en je bericht wordt geplaatst.

Hopelijk is het nu voor iedereen duidelijk. Als er nog vragen zijn dan horen we het wel weer... :mrgreen:
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
1 3
├┼╕
2 4 R

jmhoefs
Kenteken: 83-LR-DP
Bouwjaar: 0- 0-2081

Re: Hoe plaats ik foto's op het forum?

Bericht door jmhoefs » 07 dec 2017 16:00

Ik kom er niet uit, hoe plaats ik op dit nieuwe forum foto's, op het oude ging het makkelijk ?
Gr. Jan.
TO GO ANYWHERE, LJ80 THE BEST.

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Re: Hoe plaats ik foto's op het forum?

Bericht door Offroadrunner » 07 dec 2017 18:39

Jan, onderaan het tekstvak waar je je tekst in typt staat een tabblad met de tekst 'Bijlage', als je daarop klikt krijg je een knop met de tekst 'Bestanden toevoegen'. Daarop klikken, en je krijgt gelijk een map te zien die (hoogstwaarschijnlijk) naar je afbeeldingen leidt. Veel succes!
bijlage01.jpg
bijlage02.jpg
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
1 3
├┼╕
2 4 R

Plaats reactie