Electronische ontsteking

Je bent bezig met je LJ80, en je komt er niet meer uit? Hier kan je je vragen kwijt. Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden. Schroom dus niet je vraag te stellen, en schroom ook niet een vraag te beantwoorden!

Moderators: Offroadrunner, suzfan

Gebruikersavatar
jmhoefs
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 sep 2015 16:45
Kenteken: 83-LR-DP
Bouwjaar: 0- 0-2081
Locatie: Vleuten

Electronische ontsteking

Bericht door jmhoefs » 06 dec 2016 15:28

Hoi, klopt het dat er voor de LJ80 geen elektronische ontsteking is te koop? Niet van Hotspark of Pertronics?Of iets anders over te zetten van latere Suzuki modellen. Gr. Jan.
TO GO ANYWHERE, LJ80 THE BEST.

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8033
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: Electronische ontsteking

Bericht door Frankenstein » 06 dec 2016 18:50

Elektronische ontsteking van een sj413/samurai past er zo in. 1 extra draad vanaf de bobine trekken en een vacuum op het inlaatspruitstuk maken. Klopt inderdaad dat petronix e.d. niks in het programma hebben.
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

brammie
Berichten: 1050
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: Electronische ontsteking

Bericht door brammie » 06 dec 2016 23:23

Sj samurai vitara
past allemaal
ook zonder vacuumvervroeger
twee draden van de bobine en klaar
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

Gebruikersavatar
jmhoefs
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 sep 2015 16:45
Kenteken: 83-LR-DP
Bouwjaar: 0- 0-2081
Locatie: Vleuten

Re: Electronische ontsteking

Bericht door jmhoefs » 07 dec 2016 00:06

Bedankt voor de goede raad, ik ga eens neuzen bij sloperijen .Gr. Jan.
TO GO ANYWHERE, LJ80 THE BEST.

brammie
Berichten: 1050
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: Electronische ontsteking

Bericht door brammie » 07 dec 2016 09:19

Wel het hele ding meenemen hè
:wink:
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

buurman
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 mei 2008 21:40

Re: Electronische ontsteking

Bericht door buurman » 07 dec 2016 21:11

Heeft er iemand foto's of schema voor de aansluiting van de elektriciteitsdraden?

Gebruikersavatar
Dick
Berichten: 501
Lid geworden op: 27 dec 2010 21:07
Kenteken: tf-82-pf
Type: Overig
Bouwjaar: 06 apr 1986
Locatie: wijhe

Re: Electronische ontsteking

Bericht door Dick » 09 dec 2016 09:35

Manpower heeft er vast wel een paar liggen.

Anders zal ik eens rondneuzen,moet er nog wel ergens 1 hebbe liggen
D'N AERDVRUTTER
Sj413 V 86
Sj413 K 85
Sj410 V 87

Gebruikersavatar
jmhoefs
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 sep 2015 16:45
Kenteken: 83-LR-DP
Bouwjaar: 0- 0-2081
Locatie: Vleuten

Re: Electronische ontsteking

Bericht door jmhoefs » 17 dec 2016 22:21

Heeft er iemand ervaring met een Velleman kit Electronische ontsteking?
TO GO ANYWHERE, LJ80 THE BEST.

Gebruikersavatar
jmhoefs
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 sep 2015 16:45
Kenteken: 83-LR-DP
Bouwjaar: 0- 0-2081
Locatie: Vleuten

Re: Electronische ontsteking

Bericht door jmhoefs » 20 dec 2016 12:55

Die Velleman electronische ontsteking is schijnbaar niet bekend op het forum. Het is een zelfbouw kitje wat gewoon onder de motorkap gemonteerd word, niet in de ontsteking. Word aangesloten op de bobine. Puntjes blijven gewoon zitten, maar slijten dan veel minder. Op internet bij Renould en Opel sites veel positieve reakties. Kitje kost € 17, - bij Conrad. heb het gekocht kan me er geen buil aan vallen.De resultaten horen jullie wel. Gr. Jan.
TO GO ANYWHERE, LJ80 THE BEST.

Gebruikersavatar
jmhoefs
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 sep 2015 16:45
Kenteken: 83-LR-DP
Bouwjaar: 0- 0-2081
Locatie: Vleuten

Re: Electronische ontsteking

Bericht door jmhoefs » 20 dec 2016 13:10

Heb je belangstelling tik dan op internet Velleman Kit K2543 Renauld 4 second life in. Staat heel veel informatie.
TO GO ANYWHERE, LJ80 THE BEST.

brammie
Berichten: 1050
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: Electronische ontsteking

Bericht door brammie » 20 dec 2016 20:44

Ik heb er wel eens van gehoord
maar je bkijft met puntjes en mechanische vervroeging zitten
Dus ik zie meer verbetering in een elektronische versie van een 413/sam/vit
die passen 1op1
en hebben alleen maar voordelen
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

suzuki.pickup
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 okt 2016 15:02
Kenteken: 34-skd-1
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 23 apr 1981

Re: Electronische ontsteking

Bericht door suzuki.pickup » 20 dec 2016 21:13

goed te weten. heb nog een ziek sam blok wat nu gekanibaliseerd gaat worden
lj 80 '81
sj 410 Q '82
sj 410 v '84
sj 413 k '86
sam Q '90
Volvo 240 '90
swift full options 29k '99
grand vitara 5drs '99

Gebruikersavatar
jmhoefs
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 sep 2015 16:45
Kenteken: 83-LR-DP
Bouwjaar: 0- 0-2081
Locatie: Vleuten

Re: Electronische ontsteking

Bericht door jmhoefs » 21 dec 2016 11:42

Hè Brammie, misschien heb je gelijk wat die puntjes betreft maar er loopt een heel klein stroompje door die puntjes dus branden niet meer in. En zo 'n oude verdeler moet je ook maar afwachten hoe lang hij het uithoud dacht ik. Gr. Jan.
TO GO ANYWHERE, LJ80 THE BEST.

Gebruikersavatar
lemor5
Berichten: 1300
Lid geworden op: 18 mei 2007 11:36
Kenteken: GY-16-TR
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 0- 0-1981
Locatie: Leeuwarden

Re: Electronische ontsteking

Bericht door lemor5 » 21 dec 2016 13:11

Gewoon proberen Jan, voor die €17 kan je je geen
Bult vallen.
Helemaal elektronisch kan altijd nog.
Hou ons op de hoogte. :D
let the sunshine in

brammie
Berichten: 1050
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: Electronische ontsteking

Bericht door brammie » 21 dec 2016 14:36

Ik zeg ook niet dat je het niet moet doen hè :mrgreen:
Het zal vast goed werken
vraag is alleen hoe ga je dat meten?
En hoe vaak moet je de puntjes nu vervangen
en gaat je condensator ook langer mee
en is het meer of minder vocht gevoelig als de stroom kleiner wordt
er zijn zoveel beïnvloedbare delen die iets kunnen verstoren in soepel lopen dat ik persoonlijk die delen verminder ipv vermeerder :mrgreen:
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

Plaats reactie