Café "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Het café voor alle zin en onzin. Hier kan het over van alles en nog wat gaan, het hoeft niets te maken te hebben met Suzuki en/of LJ80.

Moderators: Frankenstein, Offroadrunner, suzfan

suzuki.pickup
Berichten: 267
Lid geworden op: 23 okt 2016 15:02
Kenteken: 34-skd-1
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 23 apr 1981

Re: Café "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door suzuki.pickup » 27 mei 2018 22:22

dat van die twee taarten schudde mij wakker... nog gefeliciteerd jullie !
lj 80 '81
sj 410 Q '82
sj 410 v '84
sj 413 k '86
sam Q '90
Volvo 240 '90
swift full options 29k '99

Gebruikersavatar
DArtagnan
Berichten: 1082
Lid geworden op: 29 mei 2008 00:38
Kenteken: 79-ZR-RS
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 10 mei 1984
Locatie: Sittard(L)
Contacteer:

Re: Café "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door DArtagnan » 11 jun 2018 11:11

Frank hier weer een setje van 4:

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 5-223-6178

Maar weer in Beieren :?

Prijs is prima!
Es tat mer good kump...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 7984
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: Café "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door Frankenstein » 11 jun 2018 16:59

Thanks Piet! Maar 700km enkele reis voor een incomplete set gaat hem niet worden. Komt vast nog wel een keer wat langs wat dichterbij is :wink:
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 7984
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: Café "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door Frankenstein » 11 jun 2018 17:03

Heeft die engine flush nog geholpen bij je blokkie? Ik ben denk achter de reden van het afslaan bij wegrijden. Moertje bij de acceleratiepomp is weg, dus die doet nu niks meer. Dat in combinatie met een iets te laag stationair en een gaskabel die wat stroef gaat maakt weg rijden erg lastig :?
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
DArtagnan
Berichten: 1082
Lid geworden op: 29 mei 2008 00:38
Kenteken: 79-ZR-RS
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 10 mei 1984
Locatie: Sittard(L)
Contacteer:

Re: Café "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door DArtagnan » 12 jun 2018 00:19

Er zijn 2 mogelijkheden: 1 ik heb de indruk dat het geluid minder geworden is. 2 ik ben er onderhand al wat aan gewend en hoor het niet meer zo erg.
Als ik eerlijk ben, denk ik het laatste.
De kop wisselen lijkt mij voor dit moment de beste optie. Dus koppakking regelen en aan de slag.

Zo'n klein moertje kan inderdaad grote gevolgen hebben; zou fijn zijn als het dat geweest is.

Met die velgen was natuurlijk een grapje, maar ik kon 't niet laten. :mrgreen:

Leuk dat we met z'n allen weer eens een beetje bijgepraat hebben.
En, Armin: net bumpertje!
Es tat mer good kump...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 7984
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: Café "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door Frankenstein » 12 jun 2018 00:26

Ben nog even het werkplaatshandboek, onderdelenboek ingedoken en in de schuur de zolder nog op. Die pre oiler of hóe dat ding ook heet hoort ook op de lj80. Oude 800 uit gatenkaas zit hij ook op dus ga er vanuit dat mijn lj toch een normale 800 kop heeft. Denk dat dat ding op de eerste generatie f serie blokken heeft gezeten en bij de sj410 is verdwenen. Kop wisselen is nu de optie met het minste werk. Hoop dat dan alles in orde is Piet!!!
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

suzuki.pickup
Berichten: 267
Lid geworden op: 23 okt 2016 15:02
Kenteken: 34-skd-1
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 23 apr 1981

Re: Café "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door suzuki.pickup » 12 jun 2018 22:56

ga bij gatenkaasje ook de koppakking vervangen. heb nog een nieuwe liggen van een f10, die past volgens mij ook.
lj 80 '81
sj 410 Q '82
sj 410 v '84
sj 413 k '86
sam Q '90
Volvo 240 '90
swift full options 29k '99

Gebruikersavatar
DArtagnan
Berichten: 1082
Lid geworden op: 29 mei 2008 00:38
Kenteken: 79-ZR-RS
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 10 mei 1984
Locatie: Sittard(L)
Contacteer:

Re: Café "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door DArtagnan » 12 jun 2018 23:08

Alle 3 de cilinderkopjes die ik hier heb, hebben ook die (hoe zei je?) pre oiler.

Morgenvroeg is de koppakking binnen, dan gaat het verder.
Es tat mer good kump...

Afbeelding

suzuki.pickup
Berichten: 267
Lid geworden op: 23 okt 2016 15:02
Kenteken: 34-skd-1
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 23 apr 1981

Re: Café "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door suzuki.pickup » 13 jun 2018 13:44

heb je een plaatje van dat pre oiler geval?
lj 80 '81
sj 410 Q '82
sj 410 v '84
sj 413 k '86
sam Q '90
Volvo 240 '90
swift full options 29k '99

Gebruikersavatar
DArtagnan
Berichten: 1082
Lid geworden op: 29 mei 2008 00:38
Kenteken: 79-ZR-RS
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 10 mei 1984
Locatie: Sittard(L)
Contacteer:

Re: Café "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door DArtagnan » 13 jun 2018 22:47

Kop gewisseld. Motor loopt zonder nare bijgeluiden, maar niet mooi stationair.
Hoe stel je de 1000 carburateur af? Met welke stelschroef? Is dat die met dat aluminium hulsje er omheen? Zo ja, hoe kan je die verdraaien en wat is de standaard instelling? Zoals bij de 800?
Es tat mer good kump...

Afbeelding

Gebruikersavatar
DArtagnan
Berichten: 1082
Lid geworden op: 29 mei 2008 00:38
Kenteken: 79-ZR-RS
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 10 mei 1984
Locatie: Sittard(L)
Contacteer:

Re: Café "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door DArtagnan » 13 jun 2018 23:00

suzuki.pickup schreef:
13 jun 2018 13:44
heb je een plaatje van dat pre oiler geval?
20180526_124507_LI (600 x 800).jpg
Zit aan de voorkant van de nokkenas, boven de waterpomp.
Es tat mer good kump...

Afbeelding

suzuki.pickup
Berichten: 267
Lid geworden op: 23 okt 2016 15:02
Kenteken: 34-skd-1
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 23 apr 1981

Re: Café "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door suzuki.pickup » 13 jun 2018 23:41

duidelijk, zal er ook eens naar kijken. Interessant ding.
lj 80 '81
sj 410 Q '82
sj 410 v '84
sj 413 k '86
sam Q '90
Volvo 240 '90
swift full options 29k '99

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 7984
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: Café "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door Frankenstein » 14 jun 2018 01:00

Volgens mij is het idd die schroef met dat aluminium ding er omheen. Heb je een speciaal stukje gereedschap voor nodig. Maar denk als je iets neemt met een holle uitsparing er in die grip heeft op de bolle kant van die schroef zit je goed.

Stationair goed zetten.

Schroef indraaien zodat hij nog net loopt.

Schroef uit draaien tot het toerental niet meer stijgt en de motor lekker loopt.

Stationair weer afstellen en klaar.
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
DArtagnan
Berichten: 1082
Lid geworden op: 29 mei 2008 00:38
Kenteken: 79-ZR-RS
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 10 mei 1984
Locatie: Sittard(L)
Contacteer:

Re: Café "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door DArtagnan » 14 jun 2018 10:25

Dank je Frank.
Ben er inderdaad achter, dat er een speciaal gereedschapje voor bestaat.
Met een beetje fantasie moet dit wel gaan lukken!
Es tat mer good kump...

Afbeelding

Gebruikersavatar
DArtagnan
Berichten: 1082
Lid geworden op: 29 mei 2008 00:38
Kenteken: 79-ZR-RS
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 10 mei 1984
Locatie: Sittard(L)
Contacteer:

Re: Café "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door DArtagnan » 14 jun 2018 22:57

Vanmiddag eerst maar eens 'n 100 km alternatieve Mergellandroute gereden. Met natuurlijk een bezoek aan de Wingbergerhoeve; de populairste ijskraam van Zuid Limburg.
Wingbergerhoeve (800 x 403).jpg
Rustig aan om de motor niet gelijk onder volle belasting te beproeven.

Het viel mij niet tegen.
Es tat mer good kump...

Afbeelding

Plaats reactie